Εικόνα

Εικόνα

Ενας αρχαίος μύθος αναφέρει:

Αφού οι θεοί δημιούργησαν τον κόσμο, φοβήθηκαν ότι ίσως κάποτε ο Ανθρωπος τους επισκιάσει...


Θέλησαν λοιπόν να κρύψουν κάπου το μυστικό της Αθανασίας,

ώστε ο άνθρωπος να μην το βρει ποτέ και να παραμείνει θνητός και αδύναμος...

Ακούστηκαν πολλές απόψεις...

Η πιο σοφή ήταν να το κρύψουν μέσα στην καρδιά του Ανθρώπου γιατί εκεί δεν θα σκεπτόταν να ψάξει ποτε...

Ετσι και έγινε.


Εκτοτε ο Ανθρωπος αναζητα το κλειδί της αθανασίας οπουδήποτε αλλού εκτός από μέσα του...


Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Περί Ψυχής. Πλάτωνας.





Η Αληθινή ουσία της ψυχής,
η οποία είναι αχρωμάτιστη, ασχημάτιστη και αψηλάφητη,
είναι θεατή μόνο από τον κυβερνήτη της ψυχής,
το Νου.

Μοιάζει ακριβώς η ψυχή με άρμα
αποτελούμενο από ένα ζευγάρι πτερωτών ίππων και από Ινίοχο.

Και οι μεν ιπποι και οι Ινίοχοι όλων των Θείων Όντων
είναι και οι ίδιοι αγαθοί και ευγενούς καταγωγής,
ενώ των ανθρώπων είναι μεικτοί
(αγαθοί και κακοί κατά τη φύση τους)

Ετσι ο Ινίοχος της ανθρώπινης ψυχής διευθύνει δύο Ιππους
που ο μέν ένας είναι εξαιρετικός και από εξαιρετική γεννιά,
ο δε άλλος αντίθετος του πρώτου και από κακή γενιά.

Επίμονη λοιπόν κατ'ανάγκη και δύσκολη
είναι η ινιόχηση του ανθρώπινου Οχήματος.

Ο μέν λοιπόν Δίας, Μεγας ηγεμώνας στον Ουρανό
πρώτος πορεύεται στους αιθέρες,
διευθύνοντας πτερωτό άρμα,
κανονίζοντας τα πάντα και προνοώντας για αυτά.

Τον ακολουθεί δε στρατια των υπόλοιπων θεών,
διηρεμένη σε 11 ταγματα.

 Τα μεν αρματα των Θεών πορεύονται με ευκολία
διότι είναι ευκολοδιοίκητα.

Ενώ των ανθρώπων με πολύ δυσκολία
καθώς ο Κακός Ιππος παρεκκλίνει της πορείας του
στρεφόμενος διαρκώς προς τη Γη.

Και άν ο Ινίοχος δεν τον έχει δαμάσει καλά
τότε η Ψυχή υφίσταται δοκιμασία και επίμονο αγώνα.

Και οι μεν ψυχές που καλούνται αθάνατες,
όταν φτάσουν στο ακρότατο σημείο του Ουρανού,
υπερβαίνοντας τον Ουράνιο Θόλο,
θεωρούν αυτά που βρίσκονται πέρα από το Σύμπαν.

Πολλα λοιπόν και ευφρόσυνα θεάματα υπάρχουν
εντός των ενδότερων δρόμων του Ουρανού,
όπου περιφέρεται το γένος των Ευδαιμονων Θεών.


Πλάτωνας. Φαίδρος





















Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου