Εικόνα

Εικόνα

Ενας αρχαίος μύθος αναφέρει:

Αφού οι θεοί δημιούργησαν τον κόσμο, φοβήθηκαν ότι ίσως κάποτε ο Ανθρωπος τους επισκιάσει...


Θέλησαν λοιπόν να κρύψουν κάπου το μυστικό της Αθανασίας,

ώστε ο άνθρωπος να μην το βρει ποτέ και να παραμείνει θνητός και αδύναμος...

Ακούστηκαν πολλές απόψεις...

Η πιο σοφή ήταν να το κρύψουν μέσα στην καρδιά του Ανθρώπου γιατί εκεί δεν θα σκεπτόταν να ψάξει ποτε...

Ετσι και έγινε.


Εκτοτε ο Ανθρωπος αναζητα το κλειδί της αθανασίας οπουδήποτε αλλού εκτός από μέσα του...


Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Ορθοδοξία, το Βασίλειο της Αδιάλειπτης προσευχής.




Ακρογωνιαίος λίθος της Ορθόδοξης Πνευματικότητας 
είναι η αδιάλειπτη(αδιάκοπη) προσευχή

διαμέσου της οποίας ο Πιστός εξαγνίζει την ψυχή του 
και την καθιστά άξια να γίνει 
ναός και κατοικιτήριο του Αγίου Πνεύματος. 

Η κυρίαρχη προσευχή είναι η επονομαζόμενη ‘ευχή
δηλαδή η επίκληση  
Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιε του Θεού, 
Ελέησόν με τον αμαρτωλό’. 

Ο δρόμος της Προσευχής είναι λίαν δύσβατος και εργώδης 
καθώς προσκρούει στο Εγωιστικό φρόνημα 
και την Υπερηφάνια του Ανθρώπου, 

γιαυτό και χαρακτηρίζεται 
τέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών. 

Σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας 
διακρίνονται πέντε στάδια:
...................................................... 



Πρώτον. 

Η εκφώνιση της ευχής του Ιησού με το στόμα. 

Επαναλαμβάνουμε την ευχή με τα χείλη μας, 
ενώ συγχρόνως επιδιώκουμε
να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας 
στις λέξεις της ευχής.


Δεύτερον. 

Παραλαμβάνει έπειτα την ευχή ο Νους 
και την λέει νοερά, 
εξ ου και νοερά προσευχή.

Όλη η προσοχή μας βρίσκεται και πάλι στις λέξεις, 
αλλά είναι συγκεντρωμένη στον Νου.

Οταν κουράζεται ο Νους τότε αρχίζουμε και πάλι 
να ψελλίζουμε την ευχή με τα χείλη. 


Τρίτον. 

Η ευχή κατεβαίνει έπειτα στην Καρδιά. 

Νούς και Καρδιά ενώνονται και συνδυάζονται. 

Η προσοχή βρίσκεται τώρα στην Καρδιά 
και πάλι βυθίζεται στις λέξεις της ευχής 
και κυρίως στο όνομα του Ιησού 
που είναι βυθός αθεώρητος.


Τέταρτον

Η προσευχή πλέον γίνεται αυτενεργούσα. 

Γίνεται ενώ ο ασκητής 
εργάζεται 
ή τρώει 
ή συνομιλεί 
ή βρίσκεται στο ναό 
ή ακόμη και οταν κοιμάται. 

‘Εγώ καθεύδω (κοιμάμαι) και η καρδιά μου αγρυπνεί’ 
λέγεται στην Αγία Γραφή.


Πέμπτον

Έπειτα αισθάνεται κανείς μέσα στην ψυχή του 
μια θεία απαλή φλόγα 
να την πυρπολεί και να την χαροποιεί. 

Κατοικεί στην καρδία η Χάρη του Χριστού.

Ενοικεί η Αγία Τριάδα.

Αισθάνεται λοιπόν μέσα του τη Θεική Παρουσία 

Και αυτό είναι το ακρότατο στάδιο 
που μερικές φορές συνδέεται 
με την θεωρία του Ακτίστου Φωτός. 
................................................................

Μία βραδυά στην έρημο του Αγίου Όρους.Α.Ι.Β. 
Έκδοση Ιερά Μονή Γενεθλίου της Θεοτόκου (Πελαγίας)


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου